Temat: Pisanki.
Ćwiczenia poranne:
• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Przedświąteczne porządki”
Dzieci naśladują odkurzanie, trzepanie dywanów, mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących się na różnej wysokości.
• Ćwiczenie nóg „Po schodach”
Dzieci naśladują zbieganie po schodach. Biegną w miejscu, z wysokim unoszeniem kolan. Potem wchodzą – maszerują w miejscu, z wysokim unoszeniem kolan i przechylaniem się na boki.
• Czworakowanie „Zajączki Wielkanocne”
Dzieci naśladują sposób poruszania się zajączków – całe dłonie mają oparte na podłodze, podciągają nogi do rąk. Co pewien czas zatrzymują się, stają słupka – wykonują przysiad, palce wskazujące trzymają przy uszach, rozglądają się na boki. Potem zmieniają kierunek poruszania się.
Edukacja gimnastyczna:
Cel: Rozwijanie sprawności fizycznej.
https://www.youtube.com/watch?v=Tc82wV1jV-4
Edukacja matematyczna:
Dodawanie jajek. (5-latki)
Cel: Rozwijanie umiejętności dodawania.
Dziecko bierze 2 pisanki, następnie kolejne 3 i liczy ile pisanek ma razem.
Dziecko bierze 1 pisankę, następnie bierze 4 pisanki i liczy ile pisanek ma razem.
Dziecko bierze 3 pisanki, następnie kolejne 4 pisanki i liczy ile pisanek ma razem.
Dziecko bierze 2 pisanki, następnie jeszcze 2 pisanki i liczy ile pisanek ma razem.
Dziecko bierze 3 pisanki, następnie kolejne 3 pisanki i liczy ile pisanek ma razem.
Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. (6-latki)
Cel: Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10.
Potrzebne do wykonania zadań będą liczmany, mogą to być, np. kredki, klocki;
W koszyku były 4 pisanki. Mama dołożyła jeszcze 6 pisanek.
Ile jest teraz pisanek w koszyku?
Dzieci biorą 4 liczmany, kładą je przed sobą. Potem dokładają jeszcze 6 liczmanów. Liczą wszystkie liczmany i zapisują działanie:
4 + 6 = 10
Lenka miała 10 pisanek, 7 pisanek dała babci i dziadkowi. Ile pisanek jej zostało?
Dzieci układają przed sobą 10 liczmanów. Potem odsuwają 7 liczmanów. Liczą pozostałe liczmany i zapisują działanie.
10 – 7 = 3
Karty pracy:
- karty pracy cz.3, s.61
- Litery i liczby, s.67 (6-latki)