Nauczanie zdalne – grupa Sówki 🦉

Temat: Ćwiczenia sportowo-słuchowe.


Ćwiczenia poranne:
• Ćwiczenia ramion: Prasujemy ubrania. Dzieci naśladują prasowanie żelazkiem, naprzemiennie prawą i lewą ręką.
• Ćwiczenie dużych grup mięśniowych: Zakładamy ubrania. Dzieci naśladują wkładanie elementów ubrania.
• Ćwiczenie tułowia: Prosimy do tańca. Dzieci proszą osoby z rodziny do tańca, kłaniając się im.
• Ćwiczenie pamięci ruchowej: Przeglądamy się w lustrze. Dziecko naśladuje ruchy, np. rodzica.
• Ćwiczenia nóg: Idziemy na boisko. Dzieci maszerują po pokoju.


Sportowe ćwiczenia słuchowe:

Dzieci dzielą słowa na sylaby, następnie odbijają piłką o podłogę tyle razy ile jest sylab.
Słowa: osa, aparat, mama, ekran, tata, dom, kot, lalka, sroka, narty, balony, garnek, planeta, zegar, łopata, jagody, Wielkanoc, sportowiec, gimnastyka;

Edukacja polonistyczna:

• Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Gimnastyka”
Cel: Rozwijanie mowy i pamięci słuchowej.

Gimnastyka to zabawa,
ale także ważna sprawa,
bo to sposób jest jedyny,
żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady
trzeba ćwiczyć – nie da rady!
To dla zdrowia i urody
niezawodne są metody.

Rozmowa na temat wiersza:
- Co trzeba zrobić, aby być silnym i zwinnym?
- Co to jest gimnastyka?

• Zabawy i ćwiczenia z litera „j”.
Cel: Zapoznanie z literą j: małą i wielką, drukowaną (5-latki) i pisaną (6-latki)
Karty pracy:
- Przygotowanie do czytania, pisania…, s.39 (5-latki)
- Litery i liczby s,76, 77 (6-latki)
- Ćwiczenia w pisaniu, uzupełnić do strony 22 (6-latki)

Edukacja muzyczna:
Cel: Umuzykalnianie dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=JDSQlxZ_scY

Karty pracy: cz.3, s.66