Temat: Przybysze z kosmosu.
Ćwiczenia poranne:
• Zabawa chustkami
Każde dziecko dostaje szyfonową chustkę w wybranym przez siebie kolorze. Dzieci tańczą z chustkami przy nagraniu spokojnej muzyki.
• Zabawa “Jesteśmy na planecie Chustolandia”
Dzieci noszą chustki na różnych częściach ciała. Co kilka minut zmieniają miejsca, na których je kładą.
• Poruszanie się w zależności od koloru podniesionej chustki
zielona chustka – dzieci stoją w miejscu
czerwona chustka – dzieci poruszają się jakby były kosmonautami na Księżycu
żółta chustka – dzieci czołgają się
niebieska chustka – dzieci poruszają się jak roboty
• Zabawa ruchowa “Dotknij”
Dzieci poruszają się przy muzyce. Podczas przerwy w grze mają dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze, którego nazwę podał rodzic.
Edukacja polonistyczna:
Cel: rozwijanie mowy.
1.Słuchanie rymowanki „Spotkanie z ufoludkiem”
Jestem Ufuś piegowaty, mam ubranko w srebrne łaty, a na głowie czułki dwa, skaczę lekko: hopsa, sa. Mieszkam sobie we wszechświecie, podróżuję w swej rakiecie. Przyjaciela zdobyć chciałem, więc na Ziemię przyleciałem. Zaprzyjaźnić chcę się z Wami, choć jesteście jeszcze mali. Złego nic mi nie zrobicie? Czy bać muszę się o życie? Chętnie z Wami porozmawiam. Przyjacielski ukłon składam. Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką. Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje.
Rozmowa z dziećmi na temat:
- Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
- Wyjaśnienie pojęcia ufoludek.
- Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet.
2. Ćwiczenia artykulacyjne Mowa kosmitów
• Dzieci powtarzają na rodzicem grupy sylab, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi …
• Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie.
Edukacja muzyczna
Cel: Umuzykalnienie dzieci.
Wysłuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=tRwCgirO4SY
Rozmowa na temat tekstu piosenki:
-Wyjaśnianie słów mapa, globus.
- Kogo nazywamy odkrywcą?
- Czym można podróżować
· Rodzic zwraca uwagę na sposób formułowania zdań przez dziecko podczas odpowiedzi. Pokazuje dziecku mapę i globus. Wskazuje na nich góry, morza, rzeki. Tłumaczy dziecku pojęcia występujące w piosence: kontynent, ocean, morze.
· Śpiewanie melodii piosenki na sylabach: lu, lo, la, le.
Rytmiczne powtarzanie kolejnych wersów zwrotek.
Karty pracy:
- Odkrywam siebie, cz. 3, nr. 72, 73