Nauczanie zdalne – grupa Sówki 🦉

Temat: Przybysze z kosmosu.
 
Ćwiczenia poranne: 
 
• Zabawa chustkami 
 

 

Każde dziecko dostaje szyfonową chustkę w wybranym przez siebie kolorze. Dzieci tańczą z chustkami przy nagraniu spokojnej muzyki. 
 
 
 

 

• Zabawa “Jesteśmy na planecie Chustolandia 
 

 

Dzieci noszą chustki na różnych częściach ciała. Co kilka minut zmieniają miejsca, na których je kładą. 
 
• Poruszanie się w zależności od koloru podniesionej chustki 
 
 
zielona chustka – dzieci stoją w miejscu 
 

 

czerwona chustka – dzieci poruszają się jakby były kosmonautami na Księżycu 
 

 

żółta chustka – dzieci czołgają się 
 

 

niebieska chustka – dzieci poruszają się jak roboty  

 

• Zabawa ruchowa “Dotknij” 
 
Dzieci poruszają się przy muzyce. Podczas przerwy w grze mają dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze, którego nazwę podał rodzic. 

 

Edukacja polonistyczna: 
 
Cel: rozwijanie mowy.

 

1.Słuchanie rymowanki „Spotkanie z ufoludkiem”
 
Jestem Ufuś piegowaty, mam ubranko w srebrne łaty, a na głowie czułki dwa, skaczę lekko: hopsa, sa. Mieszkam sobie we wszechświecie, podróżuję w swej rakiecie. Przyjaciela zdobyć chciałem, więc na Ziemię przyleciałem. Zaprzyjaźnić chcę się z Wami, choć jesteście jeszcze mali. Złego nic mi nie zrobicie? Czy bać muszę się o życie? Chętnie z Wami porozmawiam. Przyjacielski ukłon składam. Ziemia piękną jest planetą, choć od mojej tak daleką. Poznać wasze chcę zwyczaje i pozwiedzać różne kraje.

 

Rozmowa z dziećmi na temat:
- Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
- Wyjaśnienie pojęcia ufoludek.
- Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet.
 

 

2. Ćwiczenia artykulacyjne Mowa kosmitów

 

 

• Dzieci powtarzają na rodzicem grupy sylab, np.: zu, że, żo, ża, ży, żi, sza, szo, sze, szy, szu, szi, cza, czo, cze, czy, czu, czi …

 

• Tworzenie nazw mieszkańców poszczególnych planet przez analogię, np. Ziemia – Ziemianie, Mars – Marsjanie.

 

Edukacja muzyczna 
 
 
Cel: Umuzykalnienie dzieci. 
 

 

Wysłuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=tRwCgirO4SY

 

Rozmowa na temat tekstu piosenki: 
-Wyjaśnianie słów mapa, globus. 
- Kogo nazywamy odkrywcą?
- Czym można podróżować

 

 

·  Rodzic zwraca uwagę na sposób formułowania zdań przez dziecko podczas odpowiedzi. Pokazuje dziecku mapę i globus. Wskazuje na nich góry, morza, rzeki. Tłumaczy dziecku pojęcia występujące w piosence: kontynent, ocean, morze.

 

 

·  Śpiewanie melodii piosenki na sylabach: lu, lo, la, le.
Rytmiczne powtarzanie kolejnych wersów zwrotek.

 

Karty pracy: 
- Odkrywam siebie, cz. 3, nr. 72, 73