Temat: Kogo spotkamy wiosną na wsi?
Ćwiczenia poranne:
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
- Kolorowanie rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.
- Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy zwierzęta. Cel: rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej Na podwórku. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
- Powtórzenie piosenki Wiosna na wsi. Łączenie w pary takich samych zwierząt.
Kolorowanka
Dzieci malują obrazek przedstawiający: owcę, krowę, koguta i świnkę.
Wiersz Na podwórku
Na podwórku u Włodka
jest wesoła gromadka:
długouchy pies Raczek
i króliczek, co skacze,
kurka pstra
i kotki dwa,
i na koniec łaciaty prosiaczek.
Ma ten Władek zmartwienie:
Raczek garnek stłukł w sieni,
kotek wełnę rozwinął,
spruł pończochę babciną,
drugi kot
wlazł na płot
i pobrudził łapkami pierzynę.
A od rana już kłopoty:
trzeba mleka dać kotom,
barszcz zjada pies Raczek,
trawę królik, co skacze,
kurka pstra
owies ma,
a otręby w korytku – prosiaczek.
Pytania do wiersza:
Jak miał na imię chłopiec z wiersza?
Jak się nazywał pies Władka?
Co zrobiły zwierzęta?
Co jadły zwierzęta?
Karta pracy:
Łączenie w pary takich samych zwierząt.