Nauczanie zdalne - grupa Biedronki 🐞

Temat:  Kogo spotkamy wiosną na wsi?

Ćwiczenia poranne:

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

  1. Kolorowanie rysunków przedstawiających zwierzęta hodowlane.
  2. Zabawa ruchowo-naśladowcza Naśladujemy zwierzęta. Cel: rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej Na podwórku. Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
  • Powtórzenie piosenki Wiosna na wsi. Łączenie w pary takich samych zwierząt.

Kolorowanka

Dzieci malują obrazek przedstawiający: owcę, krowę, koguta i świnkę.

Wiersz Na podwórku

Na podwórku u Włodka

jest wesoła gromadka:

długouchy pies Raczek

i króliczek, co skacze,

kurka pstra

i kotki dwa,

i  na koniec łaciaty prosiaczek.

 

Ma ten Władek zmartwienie:

Raczek garnek stłukł w sieni,

kotek wełnę rozwinął,

spruł pończochę babciną,

drugi kot

wlazł na płot

i pobrudził łapkami pierzynę.

 

A od rana już kłopoty:

trzeba mleka dać kotom,

barszcz zjada pies Raczek,

trawę królik, co skacze,

kurka pstra

owies ma,

a otręby w korytku – prosiaczek.

Pytania do wiersza:

Jak miał na imię chłopiec z wiersza?

Jak się nazywał pies Władka?

Co zrobiły zwierzęta?

Co jadły zwierzęta?

Karta pracy:

Łączenie w pary takich samych zwierząt.

Załączniki:
PlikOpisRozmiar
Pobierz plik (obrazki zwierząt.jpg)obrazki zwierząt.jpg 62 kB
Pobierz plik (połącz-w-pary-wiejskie-zwierzęta.jpg)połącz-w-pary-wiejskie-zwierzęta.jpg 271 kB