Misja przedszkola
"Kochamy Nasze Dzieci takimi, jakie są i nie szczędzimy wysiłku, aby każdemu stworzyć warunki do wszechstronnego rozwoju na miarę indywidualnych możliwości"
Obejmujemy edukacją, terapią, rewalidacją, wychowaniem oraz opieką dzieci
- dzieci zdrowe
- z autyzmem
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi
Nasi nauczyciele i wychowawcy oraz wszyscy specjaliści pracujący z dzieckiem, dobierając indywidualne metody i środki terapeutyczne, pragną wspomagać wszechstronny rozwój naszych wychowanków, rozwijać ich uzdolnienia i zainteresowania oraz przygotować ich do codziennego życia tak, aby:
- potrafiły porozumiewać się z otoczeniem w najpełniejszy sposób werbalny lub niewerbalny
- zdobyły maksymalną niezależność i samodzielność życiową
- były zaradne i przygotowane do codziennego życia
- umiały sterować własnym zachowaniem zarówno w miejscach publicznych jak i w prywatnych, wobec osób bliskich i obcych, mówić „nie” w zagrażających sytuacjach
- mogły uczestniczyć w życiu społecznym, na równi z innymi członkami społeczeństwa, znając i przestrzegając ogólnie przyjętych norm zachowania
Nasza placówka jest miejscem, w którym dzieci pokrzywdzone przez los mogą znaleźć drugi dom. Proces nauczania i wychowania stanowi radosne przeżycie dla nauczycieli i dzieci. Przedszkole pomaga każdemu dziecku odnaleźć tkwiący w nim "skarb" i rozwinąć go na miarę jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Marzenia naszych podopiecznych, te duże i małe staramy się sumiennie realizować. Wierzymy, że dzięki nam ich życie staje się lepsze, pełne uśmiechu i radości, dlatego też w naszej pracy kierujemy się ideą Marii Grzegorzewskiej:
Każdy człowiek ma prawo do szczęścia i swojego miejsca w społeczeństwie."
Jesteśmy przedszkolem niepublicznym zapewniającym dzieciom profesjonalną opiekę, edukację i wychowanie.
- Respektujemy prawa dziecka.
- Nasze przedszkole jest placówką realizującą założenia edukacji włączającej
- Społeczność naszego przedszkola tworzą dzieci w normie rozwojowej oraz dzieci niepełnosprawne, przede wszystkim dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz rodzice, nauczyciele, specjaliści i terapeuci.
- Zapewniamy wszystkim dzieciom – niezależnie od ich poziomu rozwoju psychofizycznego, zdolności i ograniczeń, uwzględniając indywidualne potrzeby – opiekę, wychowanie i edukację w środowisku lokalnym w ścisłej współpracy z rodzicami i specjalistami, którzy są niezbędni dla realizacji potrzeb dziecka, zwłaszcza specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
- Wydobywamy potencjał twórczy każdego dziecka oraz kształtujemy postawy estetyczne.
- Wpajamy pozytywne wartości społeczne i moralne
- Wspomagamy w rozwijaniu umiejętności i uzdolnień.
- Budujemy dziecięcą wiedzę o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym.
- Organizujemy wiele ciekawych uroczystości i wycieczek umożliwiających dzieciom kontakt ze środowiskiem społeczno – kulturowym, technicznym i przyrodniczym.
- Przedszkole proponuje bogatą ofertę zajęć dodatkowych, które są nieodpłatne.
- Przedszkole zapewnia dzieciom opiekę, dba o ich bezpieczeństwo psychiczne i
- Rozpoznaje i zaspokaja potrzeby oraz rozwija indywidualne możliwości i talenty. Tworzy warunki do nabywania przez dzieci wiadomości i umiejętności, których celem jest osiągnięcie przez wychowanków stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole
- Placówka buduje środowisko społeczne dziecka, kształtuje jego postawy moralne oraz uczy odróżniania dobra od zła.
- Kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji o prawach
- Wspiera działania wychowawcze rodziców.
- Promuje zachowania przyjazne przyrodzie, a także buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej.
- W naszym przedszkolu realizujemy ideę wspólnego, korzystnego dla wszystkich, wychowania i edukacji dzieci niezależnie od ich stanu zdrowia, zdolności, specyficznych potrzeb i ograniczeń.
- W zróżnicowanej wiekowo grupie integracyjnej dzieci rozwijające się prawidłowo uczą się opiekuńczości, wyrozumiałości i pomocniczości, zaś dzieci z zaburzeniami rozwoju mają możliwość adaptacji w rozwijającej się grupie rówieśniczej. Przedszkole jest miejscem, w którym panuje atmosfera szacunku i tolerancji, w którym zapewniamy warunki do optymalnego rozwoju. Integracyjny charakter naszej placówki sprzyja kształtowaniu empatii, zrozumieniu, otwartości na inność zachowań prospołecznych. Wszelkie zajęcia o charakterze terapeutycznym są projektowane w oparciu o wnikliwą diagnozę wstępną i omawiane z rodzicami.
- Edukacja naszych podopiecznych odbywa się zgodnie z podstawą programową MEN. Rodzice mogą być więc pewni, że opuszczając przedszkole ich dziecko będzie umiało to wszystko, co jest niezbędne, by przystąpić do nauki w szkole. Realizujemy również autorskie programy edukacyjno-wspierając.
- Rodzicom zapewniamy stałą, wielospecjalistyczną opiekę konsultacyjną, poradnictwo wychowawcze, comiesięczne spotkania z wychowawcą grupy w celu omówienia bieżących potrzeb i osiągnięć dzieci, uczestnictwo w grupach wsparcia, edukację i psychologiczne wsparcie.
- U postaw rozwoju i doskonalenia pracy przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli, określone w zmienionym Rozporządzeniu w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Wizja przedszkola
- Przedszkole jest placówką innowacyjną, nowoczesną, skuteczną i twórczą na miarę XXI wieku i potrzeb dzieci.
- Nasze przedszkole jest kolorowe i bajeczne.
- To miejsce, gdzie dzieci w sposób swobodny mogą wyrażać emocje, uczyć się zasad społecznego współżycia i rozwijać w sposób wszechstronny.
- Przedszkole to miejsce dla każdego dziecka, zarówno zdrowego jak i z deficytami rozwojowymi.
- To miejsce, gdzie na zasadach równości i poszanowania wolności drugiej osoby realizowane są indywidualne potrzeby każdego podopiecznego.
- Przedszkole rozwija u dzieci poczucie własnej wartości, by bez ograniczeń mogły podejmować aktywność na każdym etapie swojego życia.
- Przedszkole tworzy dzieciom możliwość samorealizacji, pracy z rówieśnikami, kreatywnego myślenia, działania
i przeżywania, uczestniczenia w ciekawych zajęciach, poznawania otaczającej rzeczywistości z zachowaniem wartości uniwersalnych: dobra, prawdy i piękna. - Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową.
- Sale wyposażone są w sprzęt, zabawki, nowe meble, pomoce i środki dydaktyczne sprzyjające indywidualizacji pracy i twórczej aktywności dzieci.
- Chcąc ułatwić dziecku porozumiewanie się z najbliższym otoczeniem stosujemy wiele ćwiczeń i zabaw doskonalących mowę
- W przedszkolu specjaliści – logopeda , terapeuta integracji sensorycznej, fizjoterapeuta prowadzą bezpłatne zajęcia dla dzieci.
- Przedszkole preferuje pracę i indywidualną i w małych zespołach.
- Jednym z głównych zadań nauczyciela jest stwarzanie warunków do aktywnego poznawania różnych środowisk oraz stymulacja rozwoju społecznego, między innymi poprzez kultywowanie akceptowanych w naszej kulturze zachowań i form grzecznościowych.
- Nauczyciele znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć.
- Pracownicy w przedszkolu współpracują ze sobą i dzielą się zdobytą wiedzą.
- Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi pracownicy umiejętnie otaczają opieką wszystkie dzieci.
- Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie i dbają o jego wielostronny rozwój.
- Przedszkole jest placówką bezpieczną, przyjazną dzieciom, rodzicom, pracownikom, otwartą na ich potrzeby.
- Przedszkole zatrudnia wykwalifikowaną, kompetentną, zaangażowaną i odpowiedzialną kadrę pedagogiczną.
- Przedszkole uwzględnia w swoich działaniach potrzeby środowiska.
- Pracownicy przedszkola są zaangażowani w pracę przedszkola i konsekwentni w działaniu.
- Przedszkole promuje swoje osiągnięcia w środowisku lokalnym.
- Przedszkole cieszy się bardzo dobrą opinią.