Nauczanie zdalne – Grupa Sówki 🦉

Temat: Wkrótce Wielkanoc.


Ćwiczenia poranne:
• Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Przedświąteczne porządki”
Dzieci naśladują odkurzanie, trzepanie dywanów, mycie okien i wycieranie kurzu z mebli znajdujących się na różnej wysokości.
• Ćwiczenie nóg „Po schodach”
Dzieci naśladują zbieganie po schodach. Biegną w miejscu, z wysokim unoszeniem kolan. Potem wchodzą – maszerują w miejscu, z wysokim unoszeniem kolan i przechylaniem się na boki.
• Czworakowanie „Zajączki Wielkanocne”
Dzieci naśladują sposób poruszania się zajączków – całe dłonie mają oparte na podłodze, podciągają nogi do rąk. Co pewien czas zatrzymują się, stają słupka – wykonują przysiad, palce wskazujące trzymają przy uszach, rozglądają się na boki. Potem zmieniają kierunek poruszania się.

Edukacja polonistyczna
1. Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Pisanki”. Cel: Rozwijanie mowy.

Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.
Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia.
Z pisanek się wyklują
Świąteczne Życzenia!

Rozmowa na temat wiersza:
- Co znajduje się na stole?
- Jak wyglądają pisanki?
- Co wykluje się z pisanek?


2. Zabawy i ćwiczenia z literą Ł. Cel : Zapoznanie z literą ł małą i wielką, drukowaną (5-latki) i pisaną (6-latki).
- Dzielenie na sylaby słowa łopata.
- Co słyszycie na początku słowa łopata ?
- Dzielenie słowa łopata na głoski.
- Podawanie przykładów słów rozpoczynających się gloską ł (łodyga, łóżko, łuk…), mających ją w środku (półka, głowa, igła…) oraz na końcu (dół, bawół, stół…).


Karty pracy:
- Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 38. (5-latki)
- Odkrywam siebie. Litery i liczby, s.72, 73 (6-latki)



Edukacja muzyczna
Cel: Umuzykalnianie dzieci.
Wysłuchanie piosenki : https://www.youtube.com/watch?v=7TZOcP5tKhY

 

Rozmowa na temat piosenki:
- O czym jest piosenka?
- Co znajduje się w koszyczku, o którym mowa w piosence ?
- Co znaczą w piosence słowa koszyczek dobrych życzeń ?
- Jakie tempo ma piosenka?
- Czy piosenka jest smutna, czy wesoła?

 Karty pracy do tematu: karty pracy cz.3 s.54, 55