Nauczanie zdalne – grupa Sówki 🦉

Temat: Na planecie Chustolandii .

Ćwiczenia poranne: 

• Zabawa chustkami 

Każde dziecko dostaje szyfonową chustkę w wybranym przez siebie kolorze. Dzieci tańczą z chustkami przy nagraniu spokojnej muzyki. 

• Zabawa “Jesteśmy na planecie Chustolandia 

Dzieci noszą chustki na różnych częściach ciała. Co kilka minut zmieniają miejsca, na których je kładą. 

• Poruszanie się w zależności od koloru podniesionej chustki 

zielona chustka – dzieci stoją w miejscu 

czerwona chustka – dzieci poruszają się jakby były kosmonautami na Księżycu 

żółta chustka – dzieci czołgają się 

niebieska chustka – dzieci poruszają się jak roboty  

• Zabawa ruchowa “Dotknij” 

Dzieci poruszają się przy muzyce. Podczas przerwy w grze mają dotknąć jakiegoś przedmiotu w kolorze, którego nazwę podał rodzic. 

 

Edukacja polonistyczna 

1.Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca na podstawie wiersza Wandy Chotomskiej “Kwiecień”. Cel: rozwijanie mowy. 

Chodzi kwiecień po świecie w fiołkowym berecie,  

z czarodziejską pałeczką w kieszeni.  

Za pomocą pałeczki w ciągu małej chwileczki 

wszystkie rzeczy potrafi odmienić.  

Koniom - skrzydła doczepia, krowę zmieni w fortepian,  

tort upiecze ze śniegu, strusia wyśle na biegun,  

dom na dachu postawi, klucz zmajstruje żurawi, 

księżyc w czapkę ubierze, gwiazdy zmieni w talerze, 

z klombu zerwie dwa słonie, by pachniały w wazonie, 

z papug zrobi tygrysy, które jedzą irysy, 

sto kogucich grzebieni w wielkie góry zamieni  

– ledwie wyjmie pałeczkę z kieszeni. 

Rozmowa na temat wiersza 

  • zwracanie uwagi na nazwę miesiąca, o którym jest mowa w wierszu 

  • przypomnienie nazwy miesiąca, który występował przed kwietniem i tego, który nastąpi po nim 

  • wypowiedzi dzieci na temat nieprawdopodobnych rzeczy, które wyczarował kwiecień w wierszu czarodziejska pałeczka 

  • wyjaśnianie, dlaczego nie mogą mieć one miejsca 

  • zwracanie uwagi na humor zawarty w utworze 

2. Zabawy i ćwiczenia z literą F. Cel: Zapoznanie z literą małą i wielką, drukowaną (5-latki) i pisaną (6-latki). 

  • Analiza i synteza słowa farby. 

  • Dzielenie słowa farby na sylaby. 

  • Co słyszycie na początku słowa farby ? 

  • Podawanie przykładów słów rozpoczynających się głoską (fajka, flaga, foka...), mających ją w środku (agrafka, delfin, perfumy...) oraz na końcu (elf, kilof, traf...). 

  • Z ilu głosek składa się słowo farby ? 

 

Edukacja muzyczna 

Cel: Umuzykalnienie dzieci. 

Wysłuchanie piosenki: Trzej kosmici - YouTube 

Rozmowa na temat piosenki: 

  • Czy to byli naprawdę kosmici? 

  • Dowolny taniec przy piosence “Trzej kosmici” 

  • Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela. Ilustrowanie wybranego fragmentu. 

 

Karty pracy: 

  • Odkrywam siebie. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 40,41 (5-latki) 

  • Odkrywam siebie. Litery i liczby, s. 80, 81, 82, 86 (6-latki)